Rekisteri- ja tietosuojaseloste

2. Rekisteriasioista vastaava yhteyshenkilö

Sähköposti: elina@kukin.to

3. Rekisterin nimi

Suomen kannabisyhdistys ry:n verkkosivuston käyttäjärekisteri ja jäsenrekisteri.

4. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on rekisteröidyn suostumus, joka annetaan verkkosivustolla. Henkilötietoja käsitellään yhdistyksen toiminnan esittelyyn, jäsenhankintaan, tapahtumailmoittautumisiin, uutiskirjeiden lähettämiseen sekä muuhun suoramarkkinointiin ja viestintään.

5. Rekisterin tietosisältö

Rekisteriin tallennetaan seuraavat tiedot: koko nimi, sähköpostiosoite, tieto täysi-ikäisyydestä, kotikaupunki, puhelinnumero, jäsenyystyyppi, yrityksen nimi, tiedot käyttäjän suorittamista toiminnoista verkkosivustolla (esim. tilaushistoria), IP-osoite ja muut mahdolliset tunnistetiedot.

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan rekisteröidyltä itseltään verkkosivuston kautta tehtyjen toimintojen yhteydessä.

7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti muille tahoille. Tietoja voidaan siirtää EU:n tai ETA:n ulkopuolelle, jos se on palvelun teknisen toteutuksen tai muun perustellun syyn vuoksi tarpeellista. Tällöin varmistetaan, että tietosuoja säilyy asianmukaisella tasolla.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet

Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoverkko ja laitteisto, jolla rekisteri sijaitsee, suojataan asianmukaisesti. Tietojen käsittelyyn oikeutetut henkilöt ovat sitoutuneet noudattamaan salassapitoa.

9. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista

Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkastaa itseään koskevat tiedot ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista sekä täydentää puutteellisia tietoja. Tarkastuspyyntö tulee lähettää kirjallisesti ja allekirjoitettuna rekisterinpitäjälle.

10. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

Rekisteröidyllä on oikeus vaatia häntä koskevien henkilötietojen poistamista rekisteristä ("oikeus tulla unohdetuksi"), kunhan poistamiselle ei ole laillista säilytysperustetta. Lisäksi rekisteröidyllä on oikeus vaatia henkilötietojen käsittelyn rajoittamista tietyissä tilanteissa sekä vastustaa henkilötietojensa käsittelyä.

Rekisteröidyllä on myös oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen (dataportabiliteetti), mikäli käsittely perustuu suostumukseen tai sopimukseen ja käsittely suoritetaan automaattisesti.

Mikäli rekisteröity katsoo, että hänen henkilötietojaan on käsitelty vastoin voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä, hänellä on oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle.

11. Tietojen säilytysaika

Henkilötietoja säilytetään vain niin kauan kuin on tarpeellista selosteessa määriteltyjen käyttötarkoitusten toteuttamiseksi, ellei lainsäädäntö vaadi pidempää säilytysaikaa.

12. Evästeiden käyttö

13. Muutokset tietosuojaselosteeseen

Suomen kannabisyhdistys ry pidättää oikeuden päivittää ja muuttaa tätä tietosuojaselostetta. Muutoksista ilmoitetaan verkkosivustolla.

Evästeiden käyttö Suomen Kannabisyhdistyksen verkkosivustolla

Mikä on eväste?

Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka verkkosivusto tallentaa laitteellesi, kun vierailet sivustolla. Evästeet auttavat meitä muun muassa muistamaan asetuksesi, analysoimaan sivustomme käyttöä ja kohdentamaan sinulle relevanttia sisältöä ja mainontaa.

• Istuntokohtaiset evästeet poistuvat, kun suljet selaimen. Niitä käytetään esimerkiksi varmistamaan, että olet kirjautunut sisään, kun siirryt sivulta toiselle.

• Pysyvät evästeet säilyvät laitteellasi pidemmän aikaa tai kunnes poistat ne manuaalisesti. Näiden avulla muistamme valintasi ja asetuksesi seuraavalla vierailukerrallasi.

Evästeiden avulla keräämme tietoa, kuten vierailujen määrän, sivustolla vietetyn ajan, katsotut sivut ja muut tilastolliset tiedot. Tämä auttaa meitä ymmärtämään, miten käyttäjät ovat vuorovaikutuksessa sivustomme kanssa, jotta voimme parantaa sen sisältöä ja toimivuutta.

Kolmannen osapuolen evästeet

Evästeiden hallinta

Yksityisyytesi suojaaminen

Kunnioitamme yksityisyyttäsi ja sitoudumme suojaamaan henkilötietojasi. Lisätietoja henkilötietojesi käsittelystä löydät tietosuojaselosteestamme tältä sivulta.

Muutokset evästekäytäntöömme

Saatamme päivittää tätä evästekäytäntöä ajoittain. Suosittelemme, että tarkistat tämän sivun säännöllisesti saadaksesi tiedon mahdollisista muutoksista.

Jos sinulla on kysyttävää evästekäytännöstämme, ota yhteyttä: sky@sky.org

Kiitos, että olet mukana tukemassa Suomen Kannabisyhdistyksen toimintaa!