• Suomen kannabisyhdistys ry:n tarkoitus on vaikuttaa ihmisten asenteisiin ja lainsäädäntöön siten, että kannabiksen lääkekäyttö on mahdollista kaikille Suomessa, jotka sitä tarvitsevat, sekä että kannabiksen kieltolaki kumotaan. Kieltolain kumoaminen tarkoittaa, että kannabiksen käyttö, hallussapito ja viljely omaan käyttöön tulevat sallituiksi täysi-ikäisille, ja kannabiksen tuotanto ja myynti asetetaan sääntelyn alaisiksi.

• SKY:n jäsenenä annat äänesi kannabiksen laillistamisen, sekä sääntelyn puolesta. Jäseneksi liittyminen on konkreettinen teko jonka voit itse ehdä edistääksesi kannabiksen lainsäädännöllisen aseman muuttamista, sekä lääkekannabispotilaiden oikeuksien turvaamista.

• THC:tä sisältävän kannabiksen käyttö ilman reseptiä on Suomessa toistaiseksi laitonta. Rikoslain 50. luvussa kriminalisoidaan kaikki kannabikseen liittyvä toiminta, myös käyttö ja vähäisen määrän hallussapito omaa käyttöä varten.

• Allekirjoita vetoomuksia ja osallistu kansalaisaloitteisiin, jotka tähtäävät kannabiksen laillistamiseen. Näin voit näyttää tukesi konkreettisesti.

• Osallistu mielenosoituksiin ja tapahtumiin, jotka edistävät kannabiksen laillistamista. Näissä tilaisuuksissa voit tavata samanmielisiä ihmisiä ja oppia uutta.

• Ole yhteydessä poliitikkoihin ja päätöksentekijöihin. Kirjoita heille, kerro mielipiteesi ja kysy heidän kantojaan asiaan. Paine poliitikoilta voi vaikuttaa lainsäädännön muutoksiin.

• Tue taloudellisesti järjestöjä, jotka työskentelevät kannabiksen laillistamisen puolesta. Lahjoituksesi voi auttaa rahoittamaan tärkeää valistustyötä ja kampanjointia.

• Valista ihmisiä kannabiksen käytön vaikutuksista ja laillistamisen mahdollisista hyödyistä. Käytä tietoon perustuvia argumentteja ja jaa luotettavaa tietoa.

• Liity SKY:n jäseneksi

• Ota yhteyttä meihin lähettämällä sähköpostia osoitteeseen sky@sky.org

• Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen sky@sky.org tai ota yhteyttä somessa

• Vaikka kannabis on kieltolain alla, niin ne epäonnekkaat jotka jäävät sen käytöstä, hallusspidosta, kasvatuksesta tai myynnistä ovat pieni vähemmistö. Kaikki kannabikseen liittyen toimiipääsääntöisesti lailta piilossa, eli täysin vapaasti. Kun kannabiksen tuotantoa tai myyntiä ei säännellä, niin ei ole esim mitään laadunvalvontaa eikä veroja maksella.

Sääntely ei ole vapauttamista, vaan kontrollointia. Ei alkoholikaan ole vapaata, vaan tiukasti säänneltyä.